Školský podporný tím
Školský podporný tím SOŠ Nováky Rastislavova 332, Nováky 97271
- Výchovný poradca - Mgr. Andrea Rusová
- Školská špeciálna pedagogička – Mgr.Veronika Svitková
- Pedagogická asistentka - Mgr. Nikola Kotianová
- Pedagogický asistent - Mgr. Miroslav Hanus
Hlavné úlohy podporného tímu
- Ø vyhľadávanie deti v riziku (dotazníky, depistáže, pozorovanie v triedach)
- Ø príchod nových žiakov do školy - komplexný systém prijímania nového žiaka, sledovanie adaptačného procesu dieťaťa, poskytovanie prípadnej podpory v kolektíve triedy,
- Ø všeobecná prevencia - preventívne aktivity s celými triedami (preventívne programy, besedy, workshopy),
- Ø zamerané intervencie u žiakov, rodičov a učiteľov,
- Ø jednoduchá intervencia žiaka či dvojice alebo skupiny,
- Ø pravidelná intervencia so žiakom, či skupinkou ak je potrebné s nimi častejšie reflektovať priebeh nejakého dlhodobejšieho problému, nevraživosti detí a pod.
- Ø psychologická intervencia – pravidelné sedenia so žiakom alebo triedou so zameraním na prácu so špecifickým problémom (šikana, emočné ťažkosti), stretnutie s rodičmi, učiteľmi,
- Ø spolupráca a komplexný systém spolupráce s ostatnými organizáciami (CPP a SCPP, iné poradne, kuratela) podľa stanovených stupňov podpory (primárne 2. stupeň podpory s kooperáciou s aktérmi 1. a 3. stupňa v systéme poradenstva a prevencie)
- Ø pravidelné porady, interné stretnutia,
- Ø vzdelávanie členov tímu mimo školy,
- Ø poskytovanie vzdelávania, sprevádzania a supervízie pre iné školské podporné tímy, školenia, účasť v projektoch a pod.
V škole pracuje školský podporný tím v súlade s § 130 zákona č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov a § 21 a 24 písm. n) zákona č. 138/2019 Z. z. o pedagogických a odborných zamestnancoch, ktorý je zložený z odborných a pedagogických zamestnancov. Členovia školského podporného tímu úzko spolupracujú s triednymi učiteľmi, pedagógmi, rodičmi, ako aj s externými členmi poradenského zariadenia Centra pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie. Plán ŠPT s aktivitami a cieľmi činností sú súčasťou celoškolskej stratégie podpory duševného zdravia v školskej komunite.
Členovia školského podporného tímu a ich funkcie a úlohy(ďalej len ŠPT)
Výchovný poradca, Mgr. Andrea Rusová
Plní úlohy školského poradenstva v otázkach výchovy a vzdelávania. Poskytuje metodickú a informačnú pomoc pedagogickým pracovníkom školy a zákonným zástupcom žiakov. Rieši problémy výchovných ťažkostí, nevhodné správanie v triede, emocionálne a sociálne problémy detí až po delikvenciu. Zameriava sa na profesijnú a odbornú orientáciu žiakov. Zosúladenie kariérneho vývinu žiaka s jeho individuálnymi predpokladmi a záujmami a potrebami trhu práce.
Školská špeciálna pedagogička – Mgr.Veronika Svitková
Konzultačné hodiny školský špeciálny pedagóg
Pondelok: 7:00 – 13:00
Streda: 13:00- 14:00
Piatok: 12:30- 14:00
Podieľa sa na vypracovávaní individuálnych vzdelávacích programov pre žiakov so špeciálno výchovno – vzdelávacími potrebami. Poskytuje odborné konzultácie, poradenstvo a metodickú pomoc pedagógom, rodičom a žiakom. Identifikuje vývinové a individuálne charakteristiky žiaka a sociokultúrne prostredie a jeho vplyv na žiaka.
Pedagogická asistentka - Mgr. Nikola Kotianová
Pomáha a zabezpečuje žiakovi prekonávať bariéry, je nápomocný pri presune žiaka do učebne, samoobslužných prácach, na vyučovacom procese sa žiakovi individuálne venuje: pomáha mu pri vypracovaní úloh a rovnako ho usmerňuje pri písaní testov a písomných prác.
Pedagogický asistent - Mgr. Miroslav Hanus
Pomáha a zabezpečuje žiakovi prekonávať bariéry, je nápomocný pri presune žiaka do učebne, samoobslužných prácach, na vyučovacom procese sa žiakovi individuálne venuje: pomáha mu pri vypracovaní úloh a rovnako ho usmerňuje pri písaní testov a písomných prác.